Cara Sambut Ramadhan Perkongsian Dari Ustazah Norhafizah di IKIM

Assalamualaikum & Hi Semua!



Salam ramadhan semua. Sedar tak sedar dah hampir masuk ramadhan ke 10 kita berpuasa. Cepatnya masa berlalu kan? Namun, sempena ramadhan yang mulia ini, ingin saya kongsikan perkongsian yang telah saya terima daripada group Whatssap berkenaan Cara Sambut Ramadhan yang dipetik dari Ustazah Norhafizah Musa di saluran Radio IKIM. Moga sama-sama dapat perbaiki apa yang kurang. Sama-sama kita hayati dan moga mendapat manfaat darinya. 




Cara Sambut Ramadhan Perkongsian Dari Ustazah Norhafizah di IKIM



● *Bila Ramadhan tiba sambutlah dgn sujud syukur...tanda terima kasih pada Allah kerana memilih kita utk terus beribadah dibulan yg mulia ini*


● Bila bertemu dgn ahli keluarga, sanak saudara, sahabat handai @ sesiapa sahaja ucapkanlah *"Ramadhan Kareem*" dan org yg mendengar menjawab *"Allahu Akram"* Maksudnya *"Ramadhan Mulia"* dan jawapannya *" Allah lebih Mulia"*


● Sambutlah Ramadhan ini dgn *wajah yg berseri-seri* tanda kegembiraan yg tidak terhingga dan berazam utk mendekatkan diri kpd Allah dgn selalu berbicara dgn Allah walau dlm hati.

Contohnya...Ya Allah aku berpuasa ya Allah ... terimalah puasaku ini...aku berpuasa hanya untukMu Ya Allah.


● Hiaslah rumah kita sebaik-baiknya dgn bersih dan cantik kerana terlalu byk rahmat yg Allah hendak berikan di bulan yg mulia ini.


● Moga Ramadhan ini lebih baik dr Ramadhan yg telah lalu...hiasilah diri dgn *AMALAN* dan *TAQWA*



*Ramadhan Kareem utk sahabat semua*
*Maaf Zahir Batin*


Comments

  1. Salam Ramadhan Nadhie =) Semoga Ramadhan tahun ini lebih baik drpd tahun sebelumnya =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh eh Siqah dah wish sebenarnya. Hehe ��

      Delete
  2. Alhamdulillah. Perkongsian yg baik utk kita semua. Top up mana2 yg tertgl atau terlupa.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah.. salam Ramadhan.. :)

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah perkongsian yang baik moga kita mendapat rahmat dalam bulan yang mulia ini dan diberikan keampunan

    ReplyDelete
  5. Salam ramadan nad... semoga ibadah puasa kita diterima olehNya.. masih banyak lagi diri ini nak diperbaiki

    ReplyDelete
  6. Salam perkenalan
    Salam Ramadhan

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah.. masih berkesempatan sambut ramadhan tahun nie..

    selamat berpuasa nadhie.. :)

    ReplyDelete
  8. Ramadan kareem Nadhie ...
    perkongsian yang bermanfaat :)

    ReplyDelete
  9. Salam Ramadhan NW...
    Tulah sekejap je rasa dah nak habis Ramadhankan. Biskut Raya pun tak sempat nak buat lahi ni

    ReplyDelete
  10. salam ramadhan awak, rindu nak jumpa awak lagi hehe

    www.neezalife.com

    ReplyDelete

Post a Comment